Melyik fázis?
A HKK-ban a körök fázisokra vannak osztva. A legmegrázóbb élmény, ha mellényúlunk a harci fázis lehet, ezért érdemes ennek működését részletezni.
- előkészítő fázis
- húzás fázis
- fő fázis
- csere fázis
- harci fázis
- fő fázis (folytatása)
- gyógyulási fázis
- kör vége fázis
Harci fázis
Ez a fázis több részfázisból áll. Én nagyon nem szeretem a fázis szót, mindig a feszültség alatti villanyszerelés jut róla eszembe. Szóval én inkább innentől a szakasz szót fogom használni. Tehát a kör harci szakasza alábbi részszakaszokból áll:
- A támadók kijelölése részfázis
- A harci képességek használata részfázis
- Ütés részfázis
A támadók kijelölése részfázis
Nem kötelező támadót kijelölni, azaz támadni. Egy vagy több lényedet kijelölheted, hogy az ellenfél őrposztjában lévő lényét (1 védőt max. 2 támadó rohamozhat meg, ha egyéb lap képessége másként nem mondja), ha lefoglaltad ezzel a védő őrposztjának lényét vagy lényeit. Ha a védőt 2 lény üti, akkor ebben a szakaszban el kell döntenie a védőnek, hogy melyik lényedre üt vissza.
A fenmaradó lényeiddel támadhatod az ellenfél tartalékjában lévő építményeket. Passzív építményt is rombolhatsz így. A sima, illetve mágikus ütés, támadás itt is érvényes. Valamint támadhatod közvetlenül az ellenfelet is (ÉP sebzés). Ha kijelölted a támadókat, azt már nem vonhatod vissza, tehát megfontolt döntést hozz!
A harci képességek használata részfázis
A mostani kiadású "új nemzedékes" lapokon nem jellemző a harci képesség (sajnos). Teszek ide egy mintát, hogy az milyen:
A direkt sebző harci képesség költségenként (ha nincs említve más akkor VP) 1 ÉP sebzést okoz. Ezeket a cselekvéseket a támadó és a védő felváltva jelentik be, de egyszerre fog létrejönni. A már itt 0-ra sebződő lények, esetleg építmények leesnek az asztalról, de azonnali életmentő cselekvéssel gyógyíthatóak.
Ütés részfázis
"Ha a támadó vagy védekező lény ellenfele még a harci képességek használata, illetve az ütés részfázisok előtt kikerül a játékból, akkor a választott ellenfele nélkül maradt lény a harci fázis további részében már nem vesz részt a harcban."
Ezt követően a sebzéseket az egymás számára korábban kijelölt lények fenti kivétellel elszenvedik.
"Aztán jönnek az ütéshez kapcsolódó automatikus képességek, az ezekre kijátszható reakciók (és ezekre kijátszott reakciók); majd ezek után az életmentő cselekvések, illetve ezekre kijátszható reakciók (és ezekre kijátszott reakciók)."
Ha vége a lehetőségeknek, a 0-ra sebződött és fel nem gyógyult lények illetve építmények mennek a gyűjtőbe, SZK-t az ellenfelek nyeri ki a lényekből. A saját lényedből nem te kapod.
A harci fázis jól átgondolt stratégiával döntő jelentőségű lehet a győzelem szempontjából. A profi versenykategóriájú játékosok a lényes paklikat lenézik, gyengének tartják. A szinte már passziánszozó, speciális kombinációkra épülő pakliösszeállításokra esküsznek, s nem a harci fázisban aratnak győzelmet, hanem egyéb képességekkel, hatásokkal sebeznek, vagy alternatív győzelmi lapokkal törnek a bajnoki címre. Véleményem szerint méltatlan ez a mellőzés, van lehetőség hagyományos küzdelemmel jó eséllyel nyerni. Akkor lehet jól begyakorolni a harci szakasz stratégiáját, ha kellő mennyiségű lénnyel mehetsz ki az őrposztba, illetve növeled az őrposzt méretét. Ha láthatatlanságra apellálsz, az olyan, mint az automata sebváltó a kocsiban.
Innen jelzem aki olvassa, hogy összesen 40 olyan lap van ami látja a láthatatlant, de ez mind 3 évnél korábbi kiadású. Tehát új nemzedékben nincs olyan lap ami látja a láthatatlant. Ezzel ellentétben 195 féle lény lap láthatatlan, és további rengeteg ami láthatatlanságot ad. Új nemzedékben is van 29 ilyen kártyalap. Nem a láthatatlanság ellen vagyok, nehogy ez is törölve legyen (!)... De elférne néhány őrposztba való lény a láthatatlanság látása képességgel. Természetesen adhatna ilyen képességet, bűbáj, tárgy, stb.
Remélem hasznos volt az összefoglalóm, ha valaki hibás játékszabály értelmezést talál benne kérem jelezze.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése